Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
ابراهیم جهانگیری


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مشاهیر سیاسی » تعداد بازدید: ٣٠٨٠٥٥
ابراهیم جهانگیری
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271

ابراهیم جهانگیری در سال ۱۳۳۶ در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی ایشان در شهرک معدنی اسفندقه (آبدشت) به پایان رسید. دوره اول متوسطه را در دبیرستان بدر و دوره دوم متوسطه را در رشته طبیعی در دبیرستان ابن سینا سیرجان پشت سر گذاشت. خرداد ماه ۱۳۵۴ زمانی که مدرک دیپلم را اخذ کرده بود در قالب سپاهی دانش و در کسوت معلمی در روستاهای اطراف بیرجند به خدمت مشغول گشت. پس از آن با شکل گیری نهضت مردمی، اسلامی و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور به این نهضت پیوست. حضور وی در اکثر برنامه های براندازی حکومت پهلوی همچون تحصن ها، راهپیمایی ها و سایر حرکت های مردمی آنچنان پر رنگ بود که از وی جوانی انقلابی ساخته بود.

. ابراهیم جهانگیری در عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ شرکت کرد و از ناحیه سینه مجروح شد. این مجروحیت او را به مدت یکسال از میادین نبرد حق علیه باطل دور ساخت و به عنوان معلم راهنما (راهنمایی-تعلیماتی) در مدارس پاریز مشغول خدمت گشت. اندکی پس از بهبود زخم سینه اش، باز زخم هایی که فراق برادر به جانش انداخته بود با انگیزه پیوستن به خیل نورانی شهدا به جبهه ها بازگشت. این بار در عملیات خیبر با جمعی از همکاران و دانش آموزان سیرجانی هم سنگر بود. همین روزها بود که برادر دیگرش “یعقوب”، دعوت حق را لبیک گفت و در عملیات بدر به مقام شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود گشت.

صورت قبر دو برادر شهیدش در گلزار شهدا در جوار معلم انقلاب اسلامی شهید نصیری لاری قرار دارد. پس از شهادت برادر دیگرش، با انگیزه ای صد چندان کمر به همت خلق بست و در سال ۱۳۶۶ به عنوان نماینده آموزش و پرورش پاریز برگزیده شد. پاریز آنروز ها به تازگی نمایندگی آموزش و پرورش را تجربه می کرد و نماینده سابق آن “احمد علی عتیقی” به جمع نورانی شهدا پیوسته بود.

سال ۱۳۶۷ ابراهیم جهانگیری به سمت “معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش سیرجان” برگزیده شد یک سال بیشتر از پذیرش این سمت نگذشته بود که به عنوان “رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بردسیر” از طرف مدیر کل وقت انتخاب شد دوران مدیریت وی در آموزش و پرورش بردسیر حدود ۴ سال طول کشید.

سال ۱۳۷۲ ابراهیم جهانگیری به مدت ۴ سال دیگر به عنوان “رییس آموزش و پرورش شهرستان شهربابک” منصوب گردید در سال ۱۳۷۶ به عنوان “معاون آموزش عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان” مشغول فعالیت گردید و ۴ سال در این سمت ماند. دوره چهار ساله بعدی وی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و او “معاون آموزش متوسطه و فنی حرفه ای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان” بود.

در سال ۱۳۸۴ در دانشگاه فرهنگیان به تدریس پرداخت.در سالهای دور از مدیریت با توجه به سابقه همکاری با حج و زیارت کرمان اقدام به راه اندازی مرکز آموزشی علمی کاربردی ویژه کارگزاران زیارتی در کرمان کرد که هم اکنون یکی از واحد های فعال سازمان مذکور است.

وی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشد



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

ابراهیم جهانگیری

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,